
משכנתא דיגיטלית – עתיד ההלוואות
משכנתאות דיגיטליות מאפשרות ללווים להשלים את הבקשות והמסמכים שלהם באופן מקוון, תוך חיסכון בזמן ואנרגיה על ידי ביטול הצורך להעביר את כל הניירת שלהם למשרד של פקיד הלוואות במהלך שעות העבודה.
ללווים יש כעת שליטה רבה יותר על הניסיון שלהם, בין אם הם מעדיפים תהליך משכנתא או שיתוף פעולה עם פקיד הלוואות. המטרה צריכה להיות להפוך את כל ההליך לשקוף ולא מסובך ככל האפשר.
יתרונות של משכנתא דיגיטלית
משכנתאות דיגיטליות מציעות ללווים חוויה ונוחות משופרים. הם יכולים להגיש ניירת באופן מקוון, לקבל אישור הלוואה ממלווה, לחתום על מסמכים באופן אלקטרוני, ואפילו לסגור את המשכנתא מבלי לעזוב את הבית או המשרד שלהם.
מלווים רבים גילו שאימוץ פתרונות משכנתא דיגיטלית משפר את שביעות רצון הלקוחות ואת פרודוקטיביות המכירות. יתר על כן, זה מפחית את העלויות הכרוכות ביצירת הלוואות תוך ייעול הזנת הנתונים.
למרות שעדיין קיימים מכשולים משמעותיים לדיגיטציה מלאה של תהליך הלוואת המשכנתאות, ספקי שירותים פיננסיים מונעי טכנולוגיה ובנקים מקוריים דיגיטליים כבר הוכיחו את כדאיותו. על ידי אוטומציה של נהלים, ארגונים אלו חוו עלייה של 75% בפריון המכירות, עלייה של 20-25% בקצב המשיכה, הפחתה של 25-50% בעלויות המקור וירידה של 25-49% בעלויות השירות.
בנוסף ליתרונות המפורטים לעיל, משכנתא דיגיטלית מספקת ללקוחות גם את היכולת לעקוב אחר כל מחזור חיי המשכנתא שלהם ולשלוח מיילים אוטומטיים כאשר שלבים מסוימים הושלמו. זה חיוני בעסקים מבוססי מערכות יחסים שבהם התקשורת היא חשיבות עליונה.
ניתן לשלב פתרונות משכנתא דיגיטלית גם עם מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM), המסייעים לך לעקוב אחר לקוחות לאורך כל תהליך המשכנתא. זה מאפשר לך לשמור על קשר עם הלקוחות שלך לאורך כל שלב ולהעניק להם את תשומת הלב האישית שמגיעה להם.
זה מועיל הן למלווים והן ללווים, מכיוון שהוא מקצר את הזמן שלוקח לסגור הלוואה. למעשה, אלה שמשתמשים במשכנתאות דיגיטליות דיווחו שראו את זמן האישור שלהם נחתך בחצי!
יתרון נוסף של משכנתא דיגיטלית הוא האופי שלה לפי דרישה, המאפשר למלווים ולווים לעקוף את לוחות הזמנים שלהם. גמישות זו יכולה להיות מועילה במיוחד עבור אלה עם אורח חיים קדחתני או משפחות.
על ידי אוטומציה של תהליך בקשת המשכנתא, המלווים יכולים לחסוך סכום כסף ניכר בהוצאות כוח אדם. לפי איגוד בנקאי המשכנתאות בארה"ב, עלויות כוח אדם מהוות 60% מהוצאות יצירת הלוואות. על ידי ייעול הליך זה שלב אחר שלב, הם נמחקים.
אתגרים
למשכנתאות דיגיטליות יש פוטנציאל לחולל מהפכה בתעשיית המשכנתאות, אבל זה ידרוש שינוי קיצוני באופן שבו המלווים פועלים. זה כולל מעבר מפעילות מבוססת סניפים לפלטפורמות מקוונות וסלולריות המספקות ללקוחות חוויה אינטואיטיבית.
בטווח הארוך, מעבר זה אמור להביא לחיסכון בעלויות עבור מלווי המשכנתאות שכן עלויות כוח אדם מהוות יותר מ-60% מהוצאות יצירת הלוואות. אוטומציה של עיבוד הלוואות גם משפרת את חווית הלקוח בכך שהיא נותנת להם את החופש לבצע עסקאות בשעות הפנאי שלהם בכל זמן שיבחר.
אבל שינוי זרימת עבודה של משכנתא אינו דבר של מה בכך. כדי להפוך את המעבר למוצלח, חיוני לזהות ולטפל בכל המכשול העומד בדרכו לאימוץ דיגיטלי, ולהבטיח שכל חבר צוות יבין את תפקידו במערכת החדשה.
אחד המכשולים העיקריים העומדים בפני משכנתאות דיגיטליות הוא חוסר התאמה בצמרת, התנגדות בין שותפים וחוסר מחויבות מנהיגותית לדיגיטציה. כל הנושאים הללו יכולים למנוע מהמלווים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם עם פתרונות דיגיטליים.
לדוגמה, ייתכן שלמלווה אין תוכנית שיווק יעילה שתאפשר לו להניע יותר בקשות משכנתא דרך אתרי אינטרנט או יישומים ניידים. זה יכול לנבוע מחוסר מודעות או הכשרה.
אתגר נוסף הקשור למשכנתאות דיגיטליות הוא הצורך לבסס גישת שירות לקוחות עקבית. אם הלווה זקוק לסיוע ממלווה המשכנתאות שלו, הוא אמור להיות מסוגל להגיע למישהו בטלפון או בדוא"ל שיכול לענות על שאלות ולטפל בבעיות במהירות.
לבסוף, המלווים חייבים לוודא שכל הצדדים המעורבים בתהליך המשכנתא מבינים זה את תפקידיו של זה ומתקשרים בצורה יעילה כדי למנוע בלבול או עיכובים במהלך הגשת הבקשה. זה עשוי להיות מאתגר עבור מוסדות פיננסיים קטנים יותר עם משאבים מוגבלים.
הצורך בדיגיטציה מונע מדרישה הולכת וגוברת מצד הלווים לתהליך משכנתא יעיל ונוח יותר, במיוחד בקרב הדורות הצעירים. נותני הלוואה עובדים עם טכנולוגיות דיגיטליות ומעדיפים להגיש בקשה להלוואות שלהם באמצעות דיגיטל ערוצים.
פתרונות
משכנתאות דיגיטליות הן החידוש האחרון, המספק ללווים תהליך משכנתא קל יותר. הם כוללים תכונות כמו חתימות אלקטרוניות ואוטומציה של סגירת הלוואות שבהן המלווים יכולים למנף כדי להגדיל את שיעורי ההמרה ולצמצם עלויות.
פלטפורמת משכנתא דיגיטלית יכולה להשתלב בצורה חלקה בפעילות הקיימת של המלווה או לפעול כפתרון עצמאי, המעניק ללווים גישה למוצרים ושירותים רלוונטיים. זה חיוני מכיוון שהוא מאפשר למלווים לספק שירות לקוחות מעולה ולבנות קשרים ארוכי טווח עם הלווים שלהם.
כיום, חלק מפתרונות המשכנתא הדיגיטליים הזמינים כוללים מחשבוני משכנתא, פלטפורמות לניהול קשרי לקוחות (CRM) ויישומים מקוונים. כלים אלה יכולים לעזור להפוך את התהליכים העסקיים שלך לאוטומטיים ולעמוד בציפיות הלווים המתפתחות.
ניתן גם לשלב כלים אלו ליצירת מערכת אחת שהופכת את ניהול העסק שלך ליעיל יותר. זה יכול לכלול חיבור ל-CRM לפעילויות מכירות וקמפיינים שיווקיים, כמו גם ניהול כל מחזור החיים של ההלוואה עם תוכנת ניהול מסמכים.
שימוש בפלטפורמת משכנתא דיגיטלית לייעול העסק שלך יכול למשוך יותר לקוחות, להפחית את ההוצאות התפעוליות ולהגדיל את ההכנסות. יתר על כן, זה יכול לעודד לקוחות קיימים להפנות אחרים ולהמשיך לחזור לעסקים נוספים.
משכנתא דיגיטלית יכולה גם לעזור לך לבנות מערכת יחסים חזקה יותר עם הלווים שלך על ידי הפיכת תהליך ההלוואה להרבה יותר חלק עבורם. זה מוביל לאמון מוגבר ולעסקים חוזרים מהם, כמו גם להפניות מחברים ובני משפחה.
חיוני שפלטפורמת משכנתא דיגיטלית תהיה ידידותית ואינטואיטיבית גם ללווים וגם לאנשי מקצוע בתחום המשכנתאות. יתר על כן, הפלטפורמה אמורה לאפשר ללווים להגיש מסמכים אלקטרונית לאישור, וכן להיות תואמת למכשירים ניידים.
תכונה חיונית נוספת של פלטפורמת משכנתא דיגיטלית היא פורטל לווים אינטראקטיבי ומאובטח המספק מסמכים ומאפשר ללווים לעקוב אחר התקדמות הבקשה שלהם. זה יכול לבטל את הצורך ביישומים מבוססי נייר, ולחסוך ללווים זמן יקר במהלך תהליך הבקשה.
משכנתא דיגיטלית יכולה לפשט את התהליך עבור פקידי הלוואות ולהגביר את הפרודוקטיביות והיעילות שלהם. הסיבה לכך היא שהם לא יצטרכו להקדיש זמן רב כל כך במשימות אדמיניסטרטיביות, מה שיוביל לפחות לחץ ויותר זמן המוקדש לטפח מערכות יחסים עם הלווים.
סיכונים של משכנתא דיגיטלית
מומחים תיארו את המשכנתאות הדיגיטליות כ"עתיד ההלוואות", אך הן מגיעות גם עם סיכונים רציניים הן למלווים והן ללווים. כדי לפעול בהצלחה בסביבה החדשה הזו, המלווים והלווים צריכים להקדיש תשומת לב רבה לפרטים הן בכל הנוגע להגנה על נתוני לקוחות והן ביישום אמצעי אבטחה.
אחד הסיכון העיקרי הקשור למשכנתאות דיגיטליות הוא הפרצות הפוטנציאליות לנתונים. זה רלוונטי במיוחד ללווים, שברשותם כמויות אדירות של מידע אישי שהם רוצים לשמור על פרטיות ומאובטחת.
בעת בחירת ספק משכנתא דיגיטלית, אחד הדברים הראשונים שיש להעריך הוא המחויבות שלהם לתהליכי בדיקה מחמירים ופרוטוקולי אבטחת מידע. זה יבטיח שלצד שלישי יש היסטוריה מבוססת של הגנה על נתוני לקוחות רגישים.
על הספקים לבצע בדיקות רקע, לבדוק את עובדיהם ולהעריך באופן קבוע את רמת הציות למדיניות האבטחה כדי להעריך את רמת הביטחון שלהם. יתר על כן, לספקים צריכים להיות סיווגי רגישות המגבילים את הגישה למערכות נתונים מסוימות ולהימנע משיתוף מידע סודי של לקוחות ללא הסכמה.
מרכיב חיוני נוסף הוא היכולת לספק חווית לקוח מעולה, חלקה, נוחה ומאובטחת עבור הלקוחות. פלטפורמת משכנתא דיגיטלית צריכה להיות מתוכננת מתוך מחשבה על ידידותיות למשתמש, תוך שהיא עדיין מציעה ביטחון ואמינות ממערכות מקורות הלוואות מסורתיות.
תעשיית המשכנתאות היא דינמית ביותר, ולכן חיוני שפלטפורמות משכנתאות דיגיטליות יוכלו להסתגל במהירות לשינויים בשוק. לשם כך, הם זקוקים לאסטרטגיות הנדסה ופיתוח מוצרים גמישות התומכות במקרים שימוש שונים תוך שמירה על תקנות ומגמות בתעשייה.
בנוסף, לפלטפורמת משכנתא דיגיטלית אמינה צריכה להיות לוח מחוונים ניהול מרכזי שבו המלווים יכולים לעקוב אחר התקדמות קווי העסקים והעסקאות השונות שלהם. פעולה זו מפשטת את זרימות העבודה וממזערת שגיאות בהזנת נתונים.
פלטפורמת משכנתא דיגיטלית צריכה להציע חווית משתמש עקבית ופשוטה על פני מחשבים שולחניים, מכשירים ניידים וערוצים אחרים. זה ימזער את החיכוך במהלך תהליכי הבקשה והאישור תוך שהוא מציע ללווים מסע לקוח מהנה.